Beleidsmedewerker Economie
Wil jij werken in een kleinschalige en informele organisatie? Ben jij op zoek naar een baan met een divers takenpakket? Wil je bijdragen aan de ontwikkeling van de economie in Beuningen? Dan ligt er een leuke uitdaging op je te wachten bij de gemeente Beuningen!
Salaris
Min € 3.489 – max € 4.998
Aantal uur
32 uur per week
Opleidingsniveau
HBO
Ben jij degene die we zoeken?
Lees snel verder of solliciteer direct! Mail jouw motivatie en cv aan ons.

Jij doet ’t gewoon
Als beleidsmedewerker ben je het primaire aanspreekpunt voor met name de ondernemers in het centrum van Beuningen. Je onderhoudt actief contact met hen via telefoon, gaat op bedrijfsbezoek en ontmoet hen op bijeenkomsten. Je beantwoordt hun vragen en wensen en ondersteunt het centrummanagement. Waar nodig schakel je de expertise van je collega’s in om ondernemers van een gedegen advies te voorzien. Ook organiseer je diverse bijeenkomsten van de gemeente voor ondernemers, waaronder het jaarlijkse drukbezochte businessevent.
Je vertaalt landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen op het gebied van recreatie en toerisme naar beleid, plannen en acties die passen bij onze gemeente. Denk bijvoorbeeld aan de actualisatie van de beleidsvisie recreatie en toerisme, de samenwerking met regiogemeenten, het doorontwikkelen van recreatieve wandel- en fietsroutes, en nieuw beleid voor marktstandplaatsen en terrassen.
Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor organisatoren van evenementen binnen de gemeente. Dit doe je door de vragen te inventariseren en ze wegwijs te maken binnen de gemeente. Indien nodig benader je collega’s, zoals de vergunningverlener of de verkeerskundige om tot een optimale dienstverlening te komen.
Wie zijn wij?
Je bent onderdeel van het team Ruimtelijke Ontwikkeling. Daar werken we met ongeveer 20 mensen aan de opgaven in het fysieke domein. In het team zijn veel mensen met verschillende vakgebieden, zoals ruimtelijke ordening, wonen, recreatie en toerisme, milieu, duurzaamheid en economie. We vinden het belangrijk om hierbij integraal te werken en krijgen hiervoor de ruimte en de verantwoordelijkheid. De werksfeer is prettig en informeel en er is voldoende ruimte in ons team voor een praatje. Er wordt vaak in de pauze gewandeld. We vinden elkaar snel wanneer er een vraag is en helpen elkaar om de opgaven waar we aan werken te realiseren. Zowel binnen ons eigen team als met andere teams. Kortom, korte lijntjes en fijn samenwerken.
Wie zoeken wij?
Je hebt goede analytische vaardigheden en een probleemoplossend vermogen. Daarnaast kun je ontvangen informatie eenvoudig omzetten in duidelijke adviezen, die je goed kunt toelichten. Je communicatie is sterk en effectief, je kunt goed samenwerken zowel intern als extern en je bent politiek sensitief.
Jij beschikt verder over:
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van economie, toerisme, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar;
- Ervaring in een beleidsfunctie binnen het ruimtelijk-economisch of toeristisch domein. Is het vakgebied nieuw voor jou? Ook dan zijn wij geïnteresseerd in jouw sollicitatie!
- Affiniteit met de gemeentelijke werkomgeving en actuele maatschappelijke thema’s.
Wat bieden wij jou?
- Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.
- Een salaris op niveau 9 (maximaal €4.998,-- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
- Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding.
- Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van jouw werkuren.
- Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel.
- Een iPhone en laptop van de gemeente.
- Een maandelijkse sportvergoeding vanuit het IKB van € 10,- euro, die je achteraf kunt declareren.
- Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
- De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.
Werken bij gemeente Beuningen
De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.
Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente.
Heb je nog vragen?
Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Bjorna Peeters, manager van de afdeling Beleid en Ontwikkeling, via 14 024.
Klinkt goed? Solliciteer dan snel!
Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten. Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv vóór 29 oktober. De eerste gesprekken vinden plaats in week 45. Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie.
Benieuwd naar onze andere vacatures?
Zit jouw vacature er niet bij, maar wil je wel bij de gemeente Beuningen werken? Stuur ons dan een open sollicitatie of bekijk onze andere vacatures
