Planning

Op deze pagina vindt u de planning van het project opknapbeurt Weurt-Zuid.

Planning

De planning hieronder zijn we op dit moment aan het bijwerken. Binnenkort leest u hier meer. 

Datum/periode Wat gebeurt er? Uitleg
22 juni t/m 5 juli 2020 De gemeente presenteert het ontwerp aan bewoners en ze kunnen hier op reageren U kunt reageren tot 6 juli 2020
6 t/m 10 juli Contactmomenten met de gemeente In week 28 bellen we iedereen die hierom vroeg
13 t/m 17 juli
2020
De gemeente bespreekt alle binnengekomen reacties en geeft een terugkoppeling De terugkoppeling vindt u vanaf 20 juli op de website 
September 2020 De gemeente vraagt vergunningen aan De gemeente informeert u hierover
Juli t/m december 2020 Uitvoeringsvoorbereiding en contracteren aannemer  
tot en met 31 mei 2021 Werkzaamheden door Liander en Vitens.  Het werk aan de straat is voor Liander en Vitens aanleiding om oom werkzaamheden te doen. Leidingen, die aangelegd zijn bij de bouw van de wijk, zijn kwetsbaar omdat ze daar als zo lang liggen. Deze leidingen worden vervangen. 
week 13 Aanbesteding herinrichting Scheidingsweg en Thomas van Heereveldstraat Op dit moment besteden we de herinrichting van de Scheidingsweg en Thomas van Heereveldstraat aan. Aannemers mogen zich dus inschrijven om het werk uit te gaan voeren. 
mei Gunning opdracht aan aannemer In mei bepalen we welke aannemer het werk gaat uitvoeren

Start werkzaamheden

Infrascoop B.V. start op 31 mei met het werk. Ze starten met fase 1 vanaf de kruising Bevrijdingsstraat tot Thomas van Heereveldstraat 34. Vanuit daar werken ze in de richting van de Scheidingsweg. Per fase informeert Infrascoop B.V. directe bewoners over de werkzaamheden en de wegafsluiting. 

De werkzaamheden

  • Maandag 31 mei start de aannemer met fase 1 (vanaf de kruising Bevrijdingstraat tot Thomas van Heereveldstraat 34).
  • De werkzaamheden vinden plaats op werkdagen van 7.00 tot 16.30 uur.
  • Infrascoop B.V. verwijdert de bestaande straat en het riool. Deze vernieuwen ze. Ook wordt de straatverlichting vernieuwd. 

Maatregelen die aannemer neemt 

  • Om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, werkt Infrascoop B.V. in fases. Per fase informeert de aannemer directe bewoners over de werkzaamheden.
  • Tijdens de werkzaamheden zorgen we ervoor dat noodhulpdiensten, zoals de ambulance, in ieder geval tot 40 meter vanaf de voordeur van directe bewoners kan komen.
  • Vrachtverkeer laten we via het werkvak of industrieterrein aan- en afvoeren. 
  • Het kan voor komen dat directe bewoners in periodes niet met de auto bij woning kunnen komen. In ieder geval zorgen we ervoor dat hun woning te voet, of met de fiets bereikbaar blijft via loopmatten. We richten ook een tijdelijke parkeerplek in met rijplaten. Als de situatie het toelaat, openen we het werkvak voor aanwonenden om (tijdelijk) met de auto aan huis te kunnen komen. 
  • Afval en containers kunnen bewoners tijdens de werkzaamheden op de normale ophaalpunten aanbieden. Mocht dit niet lukken of kan dit niet? Neem dan contact op met Infrascoop B.V. Zij kijken naar een oplossing. 

Vragen 
Heeft u tijdens de werkzaamheden vragen of opmerkingen? Dan kunt u contact opnemen met :

  • Meneer M. van der Zanden via 06 82 60 18 06 (uitvoerder op het werk)
  • Meneer E. Geerts via 0485 312 477 (projectcoördinator)